Es licenciado en Artes Visuales (UNA), egresado de la Escuela Nacional de Bellas Artes “Piridliano Pueyrredón” y Dramaturgia en la Escuela de Arte Dramático de Buenos Aires.
Por su opera prima filmada en el mercado La Salada, Hacerme feriante, recibe entre otros el Premio Sur al Mejor Documental año 2011 (Academia de Cine de Argentina) y el Premio Especial del Jurado del FIDOCS (Chile). Es autor de los videos Condominio, Suite Matanzas, Autosocorro, Nada de huelgas (del proyecto Sucesos Intervenidos), la video-instalación de 4 canales Dirección de paseos, y Para la defensa (de 3 canales en colaboración con Martín Oesterheld).
Obtiene el Premio Lucio Fontana 2014, una Residencia de video en la Cité Internationale des Arts de París en 2008, el Premio “Elena Poggi” al artista joven del año 2006 (Asociación Argentina de Críticos de Arte) y el Premio Ricardo Rojas al Mejor Ensayo por su libro “La desplaza, biogeografía del Parque Rivadavia”. Entre sus obras site specific realiza la instalación El Arco del Triunfo Entrópico en la ex fábrica Casanto (2004) y el emplazamiento Antrópolis en el marco de la feria estatal Tecnópolis en (2011).
Expuso sus obras en diversos espacios como Onomatopee (Eindhoven), Kunstraum Kreuzberg/Bethanien (Berlin), Maison Rouge (Paris), Kunstverein (Wolfsburg), UCSD Art Gallery (San Diego), Ig Bildende Kunst (Vienna), 98 weeks (Beirut), CCCB (Barcelona), Museo de Antioquia (Medellin), 1era Bienal Fin del Mundo (Ushuaia) y Malba (Buenos Aires) entre otros.
En 2015 estrena su segundo largometraje “Cuerpo de letra” en la Competencia Oficial del BAFICI.
_ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _ – _

Julián d’Angiolillo has a degree in Visual Arts (UNA). He received a B.F.A from the National School of Fine Arts “Piridliano Pueyrredón” and studied Playwriting at the Buenos Aires School of Dramatic Art. His directorial debut, Hacerme Feriante, shot on La Salada market, received the Premio Sur award for Best Documentary of 2011 (Argentine Film Academy) and the FIDOCS Special Jury Prize (Chile). He is the author of the videos Condominio, Suite Matanzas, Autosocorro, Nada de huelgas (part of the Intervened Events project), the 4-channel video installation Dirección de paseos and Para la defensa (3-channel, in collaboration with Martín Oesterheld).

In 2014, he received the Lucio Fontana Award and in 2008 he was awarded with a video residency at the Paris Cité Internationale des Arts. He also received the “Elena Poggi” Award for Best Young Artist of 2006 (Argentine Association of Art Critics), and the Ricardo Rojas Award for Best Essay for his book “La desplaza, biogeografía del Parque Rivadavia”. Among his site-specific artworks, he created the installation El Arco del Triunfo Entrópico on the former Casanto Factory (2004) and the emplacement Antrópolis in Tecnópolis state exhibition (2011). He exhibited his works in spaces such as Onomatopee (Eindhoven), Kunstraum Kreuzberg/Bethanien (Berlin), Maison Rouge (Paris), Kunstverein (Wolfsburg), UCSD Art Gallery (San Diego), Ig Bildende Kunst (Vienna), Black Movie (Geneva), 98 weeks (Beirut), CCCB (Barcelona), Museum of Antioquia (Medellín), El Parqueadero (Bogotá), CCSP (Sao Paulo), MAC (Santiago de Chile) and EAC (Montevideo). In Argentina, he participates in exhibitions such as the First Bienal del Fin del Mundo (Ushuaia), Caraffa Fine Arts Museum and Muestra Afuera (Córdoba), Malba, C.C. Recoleta, CCEBA, Fundación OSDE, Faena Arts Center, Palais de Glace, Galileo Galilei Planetarium and Muntref (Buenos Aires).

In 2015 he premiered his second feature film, Embodied Letters, in the Argentine Competition of the Buenos Aires International Independent Film Festival (BAFICI).